Indenfor webdesign
kan PRC hjælpe Jer med følgende:
- Udformingen
af en Internet marketing plan: Hvad vil vi opnå på Internettet
- og hvordan når vi vores mål?
- Design (og
-vedligeholdelse) af websider som ikke tager "evigheder" at få ned
fra Internettet med et K56 modem (som en del stadig bruger, især på laptops).
For gode eksempler
på PRC design, se siden med programmet
HTMLCleanUp eller "tip of the month"
søgemaskinen, der begge bruger JavaScript. På HTMLCleanUp siden gå fx til siden "Users", klik på
linket "most common errors" og se, hvad der sker med knapperne for oven.
PRC har kontor i et grafisk/marketing orienteret kontorhotel i Ordrup ca. 10 km nord for København.
Blandt de andre virksomheder her er der nogle med stor erfaring i grafisk design af websites.
Peter Ring,
PRC, og Internettet
Peter Ring, PRC,
er en af pionererne i Business-to-business (B2B) markedsføring på
Internettet i Danmark.
I marts 95 arrangerede
han Danmarks første større konference om B2B markedsføring
på Internettet. Konferencen blev afholdt af B2B Forum under Dansk Markedsføringsforbund.
Veteraner fra dengang husker stadig Michael Strangelove fra Canada, der
startede med at synge en hjemmelavet folkesang om Internettet (tæerne
krøllede sig!). Og som derefter gav os et 2 timers blændende
show om Internettet, dets faldgruber og dets muligheder (tæerne var
rettet helt ud, og ørerne blafrede!).
Siden er det
blevet til 4 konferencer og 5 workshops med hans kollega, Lindsay Fraser-Fazakas,
The Internet Training Company, Canada
, som mange har lært meget af - og endnu flere burde have deltaget
i. Et af de gennemgående hovedtemaer har været "How to create
an Internet marketing plan".
Mere om PRCs
baggrund og idéer indenfor webdesign
I november 1996
gennemførte 4 europæiske B2B markedsresearchvirksomheder en
undersøgelse af B2B virksomheders brug af Internettet, hvad de fik
ud af det - og hvorfor. Alle 4 er medlemmer af den intereuropæiske
Growth International EEIG
kæde, og PRC udførte den danske del. Rapporten kan købes
hos PRC.
Nogle af konklusionerne
er ...
- Hvis man
vil skaffe sig kundeemner og/eller direkte salg via internettet, så
skal man give temmelig meget og temmelig kontant information.
- B2B kunderne
meget trætte af ...
- store grafikker,
der tager minutter om at komme ned, og hvor man først derefter kan
klikke internt på det rigtige sted for overhovedet at komme videre.
- bagrundsmusik,
- fx at skulle
vente hver gang på en yndig pigestemme der siger "Velkommen til Ajax
A/S".
Grafisk kreativitet
er godt, men det er god information, der sælger! Det grafiske skal have
et formål i formidlingen af budskabet (fx produktbilleder) - og ikke
sinke informationsprocessen unødigt.
Kunder måler
jo tid i penge, og B2B kunderne er ikke bare skoledrenge, der skal slå
tiden ihjel på en spændende måde!
PRC har erfaringer
med
- eget succesfulde
internationale website siden 4. januar 1996. Her lærte jeg bl.a.
- at minimere
størrelsen på grafik- og lyd-filer, så de loadede hurtigt.
- at lave
websider, der var lette at holde løbende ajour.
- andre websites,
jeg har assisteret med at opbygge, bl.a. indenfor
Growth International EEIG
gruppen,
- markedsundersøgelsen
(se ovenfor),
- en grundig
oplæring i "creating an Internet marketing plan", bl.a. gennem arangement
af og deltagelse i kurser og seminarer med Michael Strangelove og Lindsay
Fraser-Fazakas fra The Internet Training
Company, Canada
(se også nedenfor
).
Peter Ring, PRC
har følgende generelle baggrund:
- Civilingeniør
(elektronik)
- HD i organisation/strategi
og planlægning med speciale i strategisk marketingplanlægning
i små og mellemstore virksomheder
- 14 år
som konsulent i industrial market research med rådgivning, technoly
transfer og partner søgning
- Programmering
af computere siden 1961
- Over 10 års
erfaring med at skrive noget af det sværeste af al kommunikation: Brugervenlige
brugsanvisninger
- Over 12 års
bestyrelsesarbejde i Dansk Markedsføringsforbund - der lærer
man meget om markedsføring(!)
Kontakt mig
for en uforbindende samtale om Deres muligheder.
Gå til
toppen af siden.
|