PRC logo

Peter Ring Consultants

Hjem
Om PRC
Brugsanvisninger og manualer
MultiMedia manualer
Softwareudvikling
Webdesign
B2B markedsanalyse og partnersøgning
Software fra PRC (på engelsk)
Peter Rings CV
Kontakt PRC
Tilbage



In English / På Engelsk

Markedsinformation

Oversigt


Produkter

PRC er den danske gren af den inter-europæiske konsulentgruppe Growth International EEIG , der bl.a. arbejder med:
  • Internationale markedsundersøgelser , primært business-to-business (b2b) - tilsammen dækker vi hele Vesteuropa på lokalsprogene.
  • PRC's specialer er her:

    • Styring af markedsanalyseprojekter, inkl. rapportering.
    • Interviews med ledere og eksperter.
    • Markedsanalyser via Internettet. Svarene modtages som formatterede e-mails. De overføres automatisk til en database i Excel eller Access med et program udviklet af PRC.
    • Fordelene ved denne type undersøgelser er, at ...

      • man kan lave dynamiske spørgsmål (spørgsmål vist afhænger af tidligere svar),
      • forkerte svarkombinationer kan afvises,
      • man sparer indtastningen af svarene.

      Spørgeskemaet kan leveres på følgende måder:>

      • Spørgeskemaet sendes/udleveres som en diskette.Besvarelsen udføres off-line i en browser. Svaret sendes ved at gå online og klikke på en "Send" knap.
      • Spørgekemaet sendes som en HTML fil attached tíl en e-mail. Besvarelsen udføres off-line i en browser. Svaret sendes ved at gå online og klikke på en "Send" knap.
      • Spørgeskemaet ligger på Internettet: Besvarelsen udføreson-line eller offline. Svaret sendes ved at (gå online og) klikke på en "Send" knap. Klik her for at se et eksempel.
  • Partnersøgning: Agenter og distibutører, b2b kunder, leverandører, mergers & aquisitions, technology transfer.
  • Marketing management og projektstyring, bl.a. med den Europæiske Union som en stor klient.
Til toppen af siden.


Kort om PRC

Peter Ring, 24 May 2003 Peter Ring, Civ.ing., HD, direktør for PRC.

PRC blev grundlagt i Marts 1992 af Peter Ring. Peter Ring er civilingeniør (elektronik) HD i organisation & strategisk planlægning. Han har arbejdet som konsulent siden 1977, især med B2B markedsanalyse, teknologioverførsel, og hvordan man skriver brugervenlige brugsanvisninger. Firmaet har ikke andre ansatte, men bruger freelancere efter behov.

PRC blev medlem af Growth International E.E.I.G. i 1992. Peter Ring har været meget aktiv i Dansk Markedsføringsforbund, hvor han var medlem af repræsentantskabet, og bestyrelsesmedlem i og i en periode formand for dets "B2B Forum". Hans særlige speciale indenfor Dansk Markedsføringsforbund var Internet markedsføring.

Til toppen af siden.

Udvalgte referencer og offentliggjorte rapporter:

Udført i PRC:
  • Søgning af kundeemner over hele verden for en ny type elektronikkomponent. 2000.
  • Markedsanalyse om virksomheders vaner og regler for køb på Internettet 1999-2000. Den danske del af en undersøgelse i flere lande. Lidt pral: PRC skaffede lige så mange respondenter som alle de andre lande tilsammen! Rapporten kan købes hos PRC.
  • Internet & e-mailbaseret opinionsanalyse, udført for PRC's afdeling for brugervenlige brugsanvisninger 1999.
  • Liberalisering af postsektoren i Europa. Klient: EU/DG XIII. Udført 1998 under ledelse af CTcon, Tyskland i samarbejde med 9 andre konsulentvirksomheder i Europa, de fleste medlemmer af Growth International EEIG . PRC udførte arbejdet i Danmark og Sverige.
  • Danske bageriers materialebehov. Klient: En dansk leverandør til bagerier. 1997.
  • "The use of the World Wide Web for Business-to-Business Marketing". Markedsundersøgelse i 11 vesteuropæiske lande om midler til og resultater af b2b markedsføring via Internettet. Udført i samarbejde med Yellow Window , Belgien (som leder), Datem , Frankrig og Wavehill Consultants , UK, alle medlemmer af Growth International EEIG . For yderligere information, klikher .
  • Euromanagement II: Klient: EU/DG XXIII 1993-94. Projektledelse af program, hvor en lang række konsulentfirmaer skulle gøre små og mellemstore virksomheder opmærksomme på EU's forskningsprogrammer. PRC deltog i projektledelsen og styrede aktiviteterne i de Nordiske lande og Tyskland. Udført i samarbejde med Yellow Window , Belgien og en fransk partner.
  • CRAFT: Klient: EU/DG XII 1993-94. Projektledelse af program, hvor en lang række konsulentfirmaer skulle gøre sær små og mellemstore virksomheder opmærksomme på EU's særlige CRAFT program for dem. PRC deltog i projektledelsen og styrede aktiviteterne i de Nordiske lande og Tyskland. Udført i samarbejde med Yellow Window , Belgien.
  • Finde grossister i Danmark og senere Sverige, Norge og Finland for et Belgisk postkort trykkeri. 1994-96.
  • Euromanagement I: Klient: EU/DG XXIII 1992-93. Efterkontrol af programmets resultater. PRC's rolle: Personlige og telefon interviews med topledere i små og mellemstore virksomheder i Danmark og Grækenland. Projektet blev ledet af Yellow Window , Belgien, og inkluderede de fleste af Growth International's medlemmer. PRC udførte arbejdet i Grækenland, fordi det græske medlem, Infogroup, var inhabilt.
Udført som ansat i DTO (Dansk Teknisk Oplysningstjeneste):
  • "Behovet for kvalitetsstyring i danske trykstøberier og hos andre underleverandører i 90'erne" 1990. Klient: 5 danske trykstøberier og Teknologistyrelsen. Inkluderede interviews med 10 store europæiske industrikoncerner (bl.a. Ford UK, IBM, British Aerospace, Bang & Olufsen og Siemens) om deres syn på kvalitetskontrol og -styring hos underleverandører og ISO 9000.
  • "Overflademontering af Leadless components" 1989. Peter Ring ledede en studietur til Hong Kong, Taiwan og Japan med 19 deltagere fra den danske elektronikindustri og tilknyttede institutter, og han redigerede den afsluttende rapport. Projektet var sponsoreret af Teknologistyrelsen.
  • "VVS 92 - Den danske VVS-branches fremtid de næste 5-10 år" 1988. Klient: VVS-Fabrikanterne og Teknologistyrelsen. Inkluderede 20 personlige interviews med danske producenter, installatører og eksperter og 5 telefon interviews med udenlandske producenter og institutter. Rapporten blev også købt af mange VVS installatører, og den fik væsentlig indflydelse på udviklingen i branchen.
  • "Fjernøsten - trussel og inspiration for mindre danske virksomheder i metal- og møbelindustrien". Peter Ring planlagde og ledede denne studietur til Hong Kong, Taiwan, Japan og Thailand med 13 deltagere fra industrierne og deres tilknyttede institutter, og han redigerede den afsluttende rapport. Projektet var sponsoreret af Teknologistyrelsen.
  • Danmark-Skotland projektet. Et "pre-SPRINT" projekt (EC/DG XIII 1985-87) mellem DTO (Dansk Teknisk Oplysningstjeneste) og SDA (The Scottish Development Agency, Ian Traill). Peter Ring var den danske partner i det 2. SPRINT projekt overhovedet (det var før det hed SPRINT). Aktiviteten bestod i at finde interesserede SMV'er (små og mellemstore virksomheder), få kontakt med dem, udfører partnersøgninger, arrangere technology transfer dage, og følge op på kontakterne mellem skotske og danske virksomheder.
  • "Optikken og dens fremtid - Oversigt over de optiske teknologier, deres anvendelser og forventede fremtid", 1983-84. Klient: Optisk Laboratorium (nu del af DELTA) og Teknologistyrelsen. Rapporten indgik i den strategiske planlægning for Optisk Laboratorium hvor Peter Ring var ekstern konsulent. Resultatet var at instituttet blev reddet og fik en vækst på 160 % det første år. Desuden resulterede det i dannelsen af Dansk Optisk Selskab (DOPS).
Til toppen af siden.