PRC logo

Peter Ring Consultants

Hjem
Om PRC
Brugsanvisninger og manualer
MultiMedia manualer
Softwareudvikling
Webdesign
B2B markedsanalyse og partnersøgning
Software fra PRC
Peter Rings CV
Kontakt PRC
Tilbage



In English / På Engelsk

Webdesign

Indenfor webdesign kan PRC hjælpe Jer med følgende:

  • Udformingen af en Internet marketing plan: Hvad vil vi opnå på Internettet - og hvordan når vi vores mål?
  • Design (og -vedligeholdelse) af websider som ikke tager "evigheder" at få ned fra Internettet med et K56 modem (som en del stadig bruger, især på laptops).
For gode eksempler på PRC design, se siden med programmet HTMLCleanUp eller "tip of the month" søgemaskinen, der begge bruger JavaScript. På HTMLCleanUp siden gå fx til siden "Users", klik på linket "most common errors" og se, hvad der sker med knapperne for oven.

PRC har kontor i et grafisk/marketing orienteret kontorhotel i Ordrup ca. 10 km nord for København. Blandt de andre virksomheder her er der nogle med stor erfaring i grafisk design af websites.


Peter Ring, PRC, og Internettet

Peter Ring, PRC, er en af pionererne i Business-to-business (B2B) markedsføring på Internettet i Danmark.

I marts 95 arrangerede han Danmarks første større konference om B2B markedsføring på Internettet. Konferencen blev afholdt af B2B Forum under Dansk Markedsføringsforbund. Veteraner fra dengang husker stadig Michael Strangelove fra Canada, der startede med at synge en hjemmelavet folkesang om Internettet (tæerne krøllede sig!). Og som derefter gav os et 2 timers blændende show om Internettet, dets faldgruber og dets muligheder (tæerne var rettet helt ud, og ørerne blafrede!).

Siden er det blevet til 4 konferencer og 5 workshops med hans kollega, Lindsay Fraser-Fazakas, The Internet Training Company, Canada , som mange har lært meget af - og endnu flere burde have deltaget i. Et af de gennemgående hovedtemaer har været "How to create an Internet marketing plan".


Mere om PRCs baggrund og idéer indenfor webdesign

I november 1996 gennemførte 4 europæiske B2B markedsresearchvirksomheder en undersøgelse af B2B virksomheders brug af Internettet, hvad de fik ud af det - og hvorfor. Alle 4 er medlemmer af den intereuropæiske Growth International EEIG kæde, og PRC udførte den danske del. Rapporten kan købes hos PRC.

Nogle af konklusionerne er ...

  • Hvis man vil skaffe sig kundeemner og/eller direkte salg via internettet, så skal man give temmelig meget og temmelig kontant information.
  • B2B kunderne meget trætte af ...
    • store grafikker, der tager minutter om at komme ned, og hvor man først derefter kan klikke internt på det rigtige sted for overhovedet at komme videre.
    • bagrundsmusik,
    • fx at skulle vente hver gang på en yndig pigestemme der siger "Velkommen til Ajax A/S".
Grafisk kreativitet er godt, men det er god information, der sælger! Det grafiske skal have et formål i formidlingen af budskabet (fx produktbilleder) - og ikke sinke informationsprocessen unødigt.

Kunder måler jo tid i penge, og B2B kunderne er ikke bare skoledrenge, der skal slå tiden ihjel på en spændende måde!

PRC har erfaringer med

  • eget succesfulde internationale website siden 4. januar 1996. Her lærte jeg bl.a.
    • at minimere størrelsen på grafik- og lyd-filer, så de loadede hurtigt.
    • at lave websider, der var lette at holde løbende ajour.
  • andre websites, jeg har assisteret med at opbygge, bl.a. indenfor Growth International EEIG gruppen,
  • markedsundersøgelsen (se ovenfor),
  • en grundig oplæring i "creating an Internet marketing plan", bl.a. gennem arangement af og deltagelse i kurser og seminarer med Michael Strangelove og Lindsay Fraser-Fazakas fra The Internet Training Company, Canada (se også nedenfor ).
Peter Ring, PRC har følgende generelle baggrund:
  • Civilingeniør (elektronik)
  • HD i organisation/strategi og planlægning med speciale i strategisk marketingplanlægning i små og mellemstore virksomheder
  • 14 år som konsulent i industrial market research med rådgivning, technoly transfer og partner søgning
  • Programmering af computere siden 1961
  • Over 10 års erfaring med at skrive noget af det sværeste af al kommunikation: Brugervenlige brugsanvisninger
  • Over 12 års bestyrelsesarbejde i Dansk Markedsføringsforbund - der lærer man meget om markedsføring(!)
Kontakt mig for en uforbindende samtale om Deres muligheder.

Gå til toppen af siden.